Hej

Någon som har något bra förslag på hur man kan mörka ner uterummet? sitter man där så behöver man solglasögon typ

har kollat på willab garden och dom har gardiner som man sätter i taket, men då kostar de typ 8k.

tacksam för tips.

Med vänlig hälsning,Martin
 
Hänga tyger i taket?
 
  • Gilla
Marre80
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hänga tyger i taket?
Har funderat på detta och ska se vad man ska ha för tyg bara.

tack
 
Testa med några gamla gardiner eller nåt...
 
  • Gilla
Marre80
  • Laddar…
Skuggtak ovanför och lamellgardiner runtom.
Går det att spänna upp linor av rostfri vajer i taket? Och takgardiner med öljetter,
 
Redigerat:
  • Gilla
Marre80
  • Laddar…
C Cider skrev:
Skuggtak ovanför och lamellgardiner runtom.
Går det att spänna upp linor av rostfri vajer i taket? Och takgardiner med öljetter,
Bra tips
 
Vad tror ni om att sätt plywood mellan träbalkar? Måla den vit
 
  • Vitt tak av corrugerad plast mellan gråa träbalkar i ett altanbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Marre80 skrev:
Vad tror ni om att sätt plywood mellan träbalkar? Måla den vit
Det beror på vad du vill uppnå. Om du vill ha skugga för all framtid, är plywood bra. Men om du vill variera och ha mera ljus vissa årstider och mindre ljus under sommarsolen, är det bättre med något som kan vikas eller rullas undan. (Om du till exempel vill odla värmekrävande växter, eller sitta upp på natten och se på stjärnhimlen eller månförmörkelsen.)
 
  • Gilla
Marre80
  • Laddar…
C Cider skrev:
Det beror på vad du vill uppnå. Om du vill ha skugga för all framtid, är plywood bra. Men om du vill variera och ha mera ljus vissa årstider och mindre ljus under sommarsolen, är det bättre med något som kan vikas eller rullas undan. (Om du till exempel vill odla värmekrävande växter, eller sitta upp på natten och se på stjärnhimlen eller månförmörkelsen.)
C Cider skrev:
Det beror på vad du vill uppnå. Om du vill ha skugga för all framtid, är plywood bra. Men om du vill variera och ha mera ljus vissa årstider och mindre ljus under sommarsolen, är det bättre med något som kan vikas eller rullas undan. (Om du till exempel vill odla värmekrävande växter, eller sitta upp på natten och se på stjärnhimlen eller månförmörkelsen.)

Bra tänk där Vi har ett helt öppet uterum så ljuset är jag inte rädd att de ska bli för mörkt.

Odlar gör jag inte stjärnorna får jag gå ut och kolla på.
 
B
Låter som uterummet jag har, tre sidor är skjutdörrar och sedan kanalplast i taket. Blir ordentligt ljust. Ska byta ut de vita gardinerna mot gråa och funderar på att kunna dra för nått i taket också.
 
  • Gilla
Marre80
  • Laddar…
Vi har tyg som går att dra bort.
Köpte med skenor på Willab och det blev jättebra. På 8år har vi nog dragit undan tyget 1 eller 2 gånger så skenorna hade nog kvittat.
Vitmålat utdragbart tygtak i ett uterum med vy över hustak och grönska genom fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
Opalvit kanalplast tjocklek? Leverantör?
Vilken ljusgenomsläpp har den?
 
L lassebrun skrev:
Opalvit kanalplast tjocklek? Leverantör?
Vilken ljusgenomsläpp har den?
ja du, köpte uterummet på willab garden. Kommer inte ihåg vad taket heter men vet att jag tog ett som var lite dyrare
 
P para skrev:
Vi har tyg som går att dra bort.
Köpte med skenor på Willab och det blev jättebra. På 8år har vi nog dragit undan tyget 1 eller 2 gånger så skenorna hade nog kvittat.
[bild]

De blev ju as bra ju. Min sambo tjatar om att de blir för mörkt där ute om man sätter upp skivor,men jag tror inte de.

Hon vill ha tyg som hon kan dra upp,men hon kommer aldrig göra de :)
 
B breakman skrev:
Låter som uterummet jag har, tre sidor är skjutdörrar och sedan kanalplast i taket. Blir ordentligt ljust. Ska byta ut de vita gardinerna mot gråa och funderar på att kunna dra för nått i taket också.
Ljuset är jobbig.;(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.