I vår startar jag utbygge av huset. På det b efintliga idag ligger betongpannor. Vill även ha det på utbygget såklart. Problemet är att takvinkeln blir runt 10-12 grader endast.

Vilket är smidigaste/billigaste/bästa sättet att täta taket med under pannorna, För jag antar att det är så man gör?

Kommer det att se konstigt ut med pannor på ett så pass plant tak?

mvh
Stefan
 
Nej, det kommer inte att se konstigt ut. Men du får räkna med att snö ligger kvar länge. Kolla bara så du får fall frammåt. Sedan kan det regna in uppåt om det är utsatt läge. Men funkar detta och du är medvetan om läckagerisken och inte förvarar en dyrare samling oljemålningear precis under taket så är det inga problem. Jag använde vanlig underlags papp, men det är ju bättre med Ytpapp, men dyrare såklart. Annars är det vanligaste på ett sådant här projekt plåt, men den fixar man inte själv lika lätt om man inte är plåtslagare förstås.
 
Hej!
Du bör nog använda plåt. Det finns profiler och ytbeläggning som liknar de betongpannor du har. Viktigt att gå in under ströläkten med plåt för att få en säker övergång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.