Har gjort om badrummet och efter x-antal golvgjutningar och fall osv så har jag ett ganska skarpt fall precis vid golvbrunnen, när jag sedan lägger klinkerramen på för att jag skulle se liten nöjd ut över arbetet så hänger den på de fyra hörnen av den och resten är i luften..... Att köpa en 300x300 är ju dyrare än heroin och tar lite tid att få hem eftersom det är röda dagar osv...
Kan säga att nöjdhetsminen byttes ganska fort mot "det går fan inte" minen och sätta sig vid datorn och tjura som en 12 åring :thumbdown: :mad:
Ideér? Någon? Någon alls? Typ du?
 
Bygga upp med fix
 
Fast det är alltså 1,5-2 centimeter
 
T
Ta en bild på "eländet" och lägg in i denna tråd så vi kan ge en rättvis bedömning.
 
bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den som garvar kommer jag skicka hatmail till resten av dennes liv.......
 
Så tråkigt. Vet inte hur det ska gå att fixa. Hur tjockt spackel är det runt brunnen?
 
jadu... Jag har ju skrapat och skrapar och skrapat med ett resultat med ett relativt brant avslutsfall.. Så precis vid brunnen är det runt 5mm men växer som ses på bilden ganska snabbt till 2
 
T
Ja, alldeles för brant fall men det där löser du med fixet, ha lite styvare fix och bred underkanten på slukristen som en macka. Men först och främst lägger du dit klinkern och sedan slukristen så du vet vilken höjd den ska ligga på.
 
Ja här är äntligen en tråd som inte handlar om bakfall eller för lite fall i dusch delen!
 
  • Gilla
Kimpaann
  • Laddar…
Så jag kan mer eller mindre rita ut en fyrkant på golvet efter ramen, sätter klinkern efter den och sätter fast klinkerramen sist efter att ha putsat upp fix under klinkern?
Eller ska jag offra 1000 spänn på en 300x300?
 
Nej du Kromo! Här har vi fall så det räcker och blir över! Tänkte öva forsränning i duschen sen nämligen!
 
  • Gilla
swejocke
  • Laddar…
T
Kimpaann skrev:
Så jag kan mer eller mindre rita ut en fyrkant på golvet efter ramen, sätter klinkern efter den och sätter fast klinkerramen sist efter att ha putsat upp fix under klinkern?
Eller ska jag offra 1000 spänn på en 300x300?
Ja, givetvis.

30x30 slukrist har man typ i ett garage eller lagerlokal, hade ju sett för jävligt ut i ett badrum!

Vad ska du ha för storlek på klinkern?

Du får ju slå ut en rätvinkel på golvet och rita ut ett rutnät som du sedan lägger plattorna i. Börja lägg en bit från brunnen eftersom du får nog bygga med lite mera fix ju närmare brunnen du kommer om du inte vill ha fogsprång.
 
Klinkern är 33x33, så om jag fattat rätt så bygger jag upp nivån med fixet runt brunnen till klinkerramen passar och inte ser allt för taskigt ut?
Har ett fix som heter Inne/ute så det borde ju rimligtvis tåla att komma i kontakt med vatten regelbundet?
 
T
Kimpaann skrev:
Klinkern är 33x33, så om jag fattat rätt så bygger jag upp nivån med fixet runt brunnen till klinkerramen passar och inte ser allt för taskigt ut?
Har ett fix som heter Inne/ute så det borde ju rimligtvis tåla att komma i kontakt med vatten regelbundet?
Yes!
 
  • Gilla
Kimpaann
  • Laddar…
S
finns risk du får en vatten samling vid brunnen om du bygger med spackel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.