Hej!

Jag har köpt en Gustavsberg Nautic-blandare med 10 mm rak slätända som anslutning. På rören sitter det 3/8"-gängor, med problemet att SoftPex-rören bara NÄSTAN når fram till dem. Det saknas ett par cm. Är dåligt bevandrad inom VVS och undrar således vad den smidigaste lösningen här är. Behöver jag förlänga rören? Finns det något anslutningsset som kan hjälpa mig? Det går så vitt jag kan se inte att få loss SoftPex-rören från själva blandaren.
Tacksam för all hjälp!
 
  • Vattenrör med vinkelkopplingar under diskbänk där SoftPex-rör ej når fram till 3/8-tums gängor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
om det bara är ett par cm så skulle man kunna sätta ballofixer i mellan
t
 
Det är ju inte hejdundrans många cm rörbitar att byta ut heller mot längre som räcker upp. Du har ju skarvar strax under. Den högra verkar ju dessutom ha läckage med tanke på avlagringarna.
 
W witten skrev:
Det är ju inte hejdundrans många cm rörbitar att byta ut heller mot längre som räcker upp. Du har ju skarvar strax under. Den högra verkar ju dessutom ha läckage med tanke på avlagringarna.
Saknar verktyg för det (och bor i liten lägenhet) så hade varit skönt att slippa köpa något som mest kommer ligga och skräpa sen.


T tergo skrev:
om det bara är ett par cm så skulle man kunna sätta ballofixer i mellan
t
Typ 2 st såna, och 2 st såna? Är det en OK lösning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.