Har en källare i kolonistugan där ingången utanför stugan via en källarlucka. När det regnar mycket brukar det komma in lite vatten i trappen ner till källaren. Någon som kan tipsa om en smidig lösning för att täta så att vattnet inte rinner in under luckan? Det kanske finns någon typ av gummilist eller liknande man kan festa mot betongen som luckan "vilar" på när den är stängd? Kan ju bygga ett tak över luckan men i och med att det är så lite vatten som brukar komma in så ville jag först kolla om man kan täta bättre på ett enkelt sätt...
 
Min granne har också källarluckor, han har löst det så att han har en pressening lite bredare än luckorna fäst i ytterväggen ovanför nergången. Sedan har han en planka fäst i andra änden på presseningen, när han vill gå ner så rullar han upp den mot väggen, ser riktigt bra ut.
Mvh Henrik
 
jag vill helst inte täcka utomhusdelen av källaren och luckan med presenning då jag precis har målat om i en snygg skifferfärg...tänkte också lägga ny papp på luckan så då vill man helst inte dölja allt under en presenning :)
 
Det är svårt att komma med ideér när man inte vet hur det ser ut. Om du ska lägga ny papp på luckan kan du väl dra ut den så att den går över kanten på betongen. Då har du en dropplist där, som följer med luckan när du öppnar den. Du kan ju annars sätta en plåt på luckan som går över betongkanten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.