Vi har fått pris på platta på mark samt stomme med resning(tätt hus). 175 m2 Boyta. samt carport med garage ca 70 m2.
Takyta ca 330 m2.
Inga
Nedanstående ingår inte:
Spikning av fasadpanel.
Utv. samt inv. målning/spackling.
pris enl. offert fr. byggaren är 2 milj.
Huset har ganska stora fönster mot men dessa har jag offert på ca 220.000kr så ca 1.8 milj. skulle det kosta mig att betala byggaren.
Låter väldigt dyrt i mina öron. Hur många timmar borde det ta att resa denna stommen?


 
  • Gilla
Adambroken
  • Laddar…
Snailman
Vi skall till att resa stomme om några veckor och har begärt in lite priser på både material och resning. Vi bygger 1,5 plan med förhöjt väggliv med burspråk i 2 plan på baksidan och med takkupa på övre plan på andra sidan, plattan är på 105kvm.
Stommaterial för resning inkl råspont, takpapp, strö o bärläkt, vindtät och utvändig 45mm isolering=45000:-
Takstolar fabrikstillverkade och levererade till byggplats=34000:-
Snickarna har kalkylerat med c:a 7arbetsdagar för att få det rest, dom kommer att vara 2st. 7dagarx8timx375:-/timx2st=42000:-
Med andra ord tätt hus för 121000:-.
Efter detta så kan jag själv börja montera fönster mm.
Kan också tala om att den näst billigaste takstolsofferten jag fick var 15000:- dyrare än den billigaste.
 
Bruxvillan, sen är det +moms oxå va? Annars är det väldigt billiga snickare du fått tag på. Men ibland har man tur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.