Håller på att renovera fönster i källaren. En fästregel och mycket av karmen i nedre hörn har blivit rötet. Gissar att regnvatten blivit stående då det knappt är nåt fall alls, kan annars inte alls förstå varför det blivit fuktskada. Tror mig ha fått bort allt blött vilket lämnar ett stort hålrum under karmen som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Är nån form av skum att föredra? Ihop med montage av ett bläck med mer fall så att vattnet rinner undan utan att tas upp av skummet?

Andra tips och ideer?
 
  • Ett fönster i en källare med synlig röta i träkarmen, särskilt i det nedre högra hörnet. Invändigt syns hyllor med några verktyg och träobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av ett fönster i källaren med rötskador i nedre hörnet, vilket har orsakat hålrum under karmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade inte valt skum utan material som andas så att det finns en möjlighet för eventuell fukt att torka ut.

Förslagsvis vanligt fönsterdrev och inte packa det för hårt utan det ska vara luftigt. Sedan får du kanske hacka lite på kanten med stämjärn så att du kan få dit ett fönsterbleck med ordentlig lutning och täta ordentligt med fog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.