Finns det någon sådan här inne?
Jag funderar allvarligt på detta. Jag har tittat på Allbäcks sida men där står inget om just yrkesutbildningen bara snabbkursen. Jag har mailat men inte fått svar än.
Någon som vet något om denna utbildning, vad som krävs, kostnad osv?
 
Korta kurser vet jag inte ifall dom har fortfarande, men den längre yrkesutbildningen finns bara i Finland (men på svenska).
 
Bara i Finland:eek:
 
Men det är bara de korta kurserna där också. Det är den utbildningen som Rolanders har gått jag menar.
 
Du menar, det ska va längre tid än två dagar?
 
Jag har nu fått svar från Allbäcks, yrkesutbildningen de hade är bara i Finland nu:( så du hade rätt Österlen. Däremot har de kvar 2 dagars kurserna men det är den längre yrkesutbildningen jag söker, där man blir diplomerad.
 
Immobil, det verkar vara en bra utbildning men det faller på ett par punkter, avstånd (bor i blekinge i den ort där volvo snart slår igen) uppfyller inte kraven på behörighet, för gammal för studielån.....suck
 
Vi får väl starta en egen utbildning här istället. :cool:
Jag bor bara ~ 30 km från Olofström. :)
 
Ska du (Immobil) hålla i den då? Med tanke på 70 plast 45 ? ?????
 
Hej Immobil var inne på din hemsida så nu vet jag vem du är;)
Vi har träffats många gånger men jag har numera inga katter kvar:(
 
Det verkar som en helgkurs ärenda alternativet för mig, tyvärr har de (Allbäck) ingen förrän i oktober :( den som är nu i helgen är fullbelagd.
Efter det så får jag jaga en duktig hantverkare som jag kan gå som lärling hos. Om man nu kan göra det vid min ålder;)
Jag vet att det finns andra som håller i sådana kurser men jag har fått för mig att Allbäcks är bäst.....synpunkter på det?
 
Har du gått någon tidigare kurs? Jag har gått 2 dagars kursen hos Allbäck, och den var bra men man blir ingen fönsterhantverkare på så kort tid. Den är mest teoretisk o en hel del snack om deras egna produkter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.