Hej på er!
Jag har kommit över en begagnad Ejca L28 Vertikalfräs från 98 i väldigt fint skick😊
Med maskinen följde också en kutter med ett antal stål, och en väldigt fin sats fönsterfräsar (toolbox art.nr:20100) för tillverkning av fönster.
Verktygen till maskinen är i samma goda skick som maskinen. Väldigt sparsamt använt.
Nu till frågan. Jag har inga planer för tillfället att göra några fönster , inte på överskådlig framtid iaf.
Då Fönsterfrässatsen är väldigt dyr i inköp funderar jag på såhär. Sälja den och få budget till andra maskiner jag kan behöva, eller spara den för framtida behov?
Hur hade ni gjort?
Tacksam för synpunkter och era tankar..
 
Sparat.
Men det är jag det, jag vet ju inte hur din budget ser ut.
Du skriver "...maskiner jag KAN behöva..." , du vet alltså inte ens ATT du behöver nån maskin just NU.
Spara frässatsen åtminstone tills du har ett BEHOV av en maskin, då kan du titta på din budget och göra ett övervägande igen. Säljer du nu, långt innan du har ett behov av nån maskin så försvinner pengarna i "det allmänna pengaflödet".

EDIT: Välkommen förresten, och grattis till en fin maskin.
 
Hej.
Tack för snabbt och klokt svar.
Som du noterade så har jag inte utryckt något trängande behov. Och det har jag inte heller. Det som står på önskelistan vore någon form av effektivare uppvärmning än en byggfläkt.
Och tänker jag maskiner så vore det fint med en bandputs, men det rymmer tyvärr inte snickarboden.
Så det lutar ända att jag behåller fräsarna tillsvidare.
 
Jag tror också att du skall behålla fönsterbetten. Fräsbett har man aldrig för många av.

Skulle det likväl bli så i framtiden att du inte behöver dem kan jag kanske bli intresserad....men inte nu.
 
Tack för era synpunkter.
Det lutar att jag spar dem tillsvidare.
Skulle jag komma på andra tankar så har du första ting...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.