Hallå där allihopa!

Undrar lite över fönsterfoder. Tanken var att vi inte skulle ha det men märker nu när vi bytt ut fönstren att de inte går inåt utan är i liv med väggen. Går det att få till det utan foder?
 
  • Inomhusvy genom öppet fönster, baksida, verktyg, renovering, suddig förgrund, fokus på utsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusutsikt mot trädgården, öppen dörr, träpall för bord, grön häck, gräsmatta, del av person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Går inte att svar på innan du berättar vad du tänker använda för ytbehandling på innerväggen, typ måla eller tapeter?
Tapeter, ja KANSKE med massor med extra jobb och strul, Måla, nee kommer garanterat att synas sprickor efter ett tag ...
Dessutom kan du inte efterjustera fönster/dörrar om du inte har den rörelsemån som listern ger.

Rent spontant så kommer det aldrig att bli bra utan lister runt dörrar och fönster ... och vad är egentligen problemet med det? Personligen tycker jag att det är snyggare med lister, men tycke och smak är ju olika ;-)
 
Mats-S Mats-S skrev:
Går inte att svar på innan du berättar vad du tänker använda för ytbehandling på innerväggen, typ måla eller tapeter?
Tapeter, ja KANSKE med massor med extra jobb och strul, Måla, nee kommer garanterat att synas sprickor efter ett tag ...
Dessutom kan du inte efterjustera fönster/dörrar om du inte har den rörelsemån som listern ger.

Rent spontant så kommer det aldrig att bli bra utan lister runt dörrar och fönster ... och vad är egentligen problemet med det? Personligen tycker jag att det är snyggare med lister, men tycke och smak är ju olika ;-)
Det fick bli 43mm foder som vi också har som golvfoder. Det är okej men ser så konstigt ut i mitt tycke när fönsterna inte går in i väggen. Men det är så det här äldre huset är byggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.