Hej alla. Jag skall byta fönster i huset och tagit in offerter på detta. Priset skiljer upp till 40". Valet verkar bli Framtidsfönster. Är det någon som har erfarenhet av dessa?
 
K KristerLo skrev:
Hej alla. Jag skall byta fönster i huset och tagit in offerter på detta. Priset skiljer upp till 40". Valet verkar bli Framtidsfönster. Är det någon som har erfarenhet av dessa?
Ja att det skiljer i pris är inget konstigt, men Framtidsfönster har jag aldrig hört talas om.....får kolla upp!
 
Verkar vara ett väldigt litet företag, 3.3milj i omsättning, så dom lär väl inte ha ngn egen tillverkning, fönstren kommer väl från andra sidan pölen. Kvaliten kommer väl visa sig i framtiden....;)
Misstänker att dom var billigast....
 
J Jörgen Ö skrev:
Verkar vara ett väldigt litet företag, 3.3milj i omsättning, så dom lär väl inte ha ngn egen tillverkning, fönstren kommer väl från andra sidan pölen. Kvaliten kommer väl visa sig i framtiden....;)
Misstänker att dom var billigast....


Egen tillverkning i Polen, svenskt trä. Ja ca: 40" billigare.
 
K KristerLo skrev:
Egen tillverkning i Polen, svenskt trä. Ja ca: 40" billigare.
Vad innebär egen tillverkning? Lär väl inte vara Framtidsfönster som äger fabriken?
Står väldigt lite på hemsidan om fabrik, var fönstren kommer ifrån, U värden, hur dom tillverkas osv.
Nu har jag inte sett produkterna, men jag skulle vara lite skeptisk......om det är ett bra köp lär väl visa sig först om några år....
 
Hej !

Vi har beställt 11 fönster till vårt hus i april 2021 från Framtidsfönster som har sitt säte i Veddige -Halland.
Montering gjordes av A-Bolagen Service AB i augusti 2021.
Mycket sparsam kvalitet på fönstren och dessutom bristfällig montering, vilket bekräftades av siktningsmanne. Fönster med synlig dålig monteringskvalitet och brister i hantverket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönster med öppningsbegränsare som är trasig och går ej i låsläge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Defekt fönster som inte går i lås ordentligt, med tydliga glipor och bristfällig montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Defekt fönster som inte går i lås ordentligt, med tydliga glipor och bristfällig montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Defekt fönster som inte går i lås ordentligt, med tydliga glipor och bristfällig montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Defekt fönster som inte går i lås ordentligt, med tydliga glipor och bristfällig montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Defekt fönster med dålig montering och sparsam kvalitet, ej i låsläge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med bristfällig montering och text som beskriver problem med öppningsbegränsare som inte går i låsläge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Datorbildskärm med bild av ett fönster och text som påpekar problem med öppningsbegränsare och karmunderstycke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Defekt fönsterinstallation med synlig skada och ofullständig putsning enligt användares beskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på fönsterinstallation med felaktig infästning av skruv och otät sammankoppling mellan smyglist och karm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter monteringen har jag oxå hittat en del brister, främst detaljkvalitet. Har valiga herdeliga fönsterhakar, vilka nästan alla var felmonterade, finishen på målning var inte den bästa, repor i ett fönster och en balkongdörr, m.m. Montering och passning är jag nöjd med, (bor i ett skevt och vint 100 år gammalt hus). Dock har det varit svårt att få kontakt efter med företaget för ev kompensation/åtgärder av felen. Ett annat företag kanske skall rekomenderas, med dom var 40 000:- billigare. Hoppas att kvaliten på fönstrens konstruktion är bättre än finishen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.