Hej
Min dam har fått fönster i ett äldre trähus som numera används som sommarhus utbytta av den stora fönsteraktören. Montaget på utsidan ser rent sagt för djävligt ut. I stället för att sala på karmen för att liva med fasaden har det kladdats på upp till 24 mm scilikon mellan karmen och omfattningsbräderna. Sen är det stora hål bakom gångjärnen där klantarna inte kommit åt med sprutpipen och förnserblecken är för korta och inte infällda i omfattningsbrädan även där håligheter som det kommer att tränga in vatten i den bakomliggande stommen.
Finns det ingen yrkesheder längre?
Naturligtvis reklameras jobbet men den som utfört ett sådant skitjobb klarar ju inte av att fixa det hela. Hur skulle ni agera?
 
Hej

Beklagar det inträffade. Man slutar aldrig att förvånas. Kan du inte lägga upp en bild? Jag hade krävt att de skulle ta ner foder å lägga en smyg bakom
 
Hej Så här illa är det monterat. Gunnar
 
  • lillberget fönster 122.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • lillberget fönster 123.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • lillberget fönster 113.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • lillberget fönster 126.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var ett riktigt fuskjobb. Tyvärr finns det allt förmånga i branchen utan något somhelst yrkesstolthet och heder, det är oftast lycksökare utan någon utbildning i yrket som bara tänker på pengar och inte på människorna dom förstör för.
 
Vackert va de ju inte iallafall. Hade inte godkänt de. Tror aven att underblecket måste hänga ut minst 30 mm från foder.. Har du pratat med företaget?
 
viktorj skrev:
Tror aven att underblecket måste hänga ut minst 30 mm från foder..

Korrekt.
 
ser ut som skit, vilken hemmapulare som helst skulle kunnat gjort det snyggare...
 
Skitjobb visst.
Om jag hade gjort något liknande när jag började som murarlärling i min fars lag hade jag fått stryk. I dagens byggsamhälle finns det sk.hantverkare totalt utan vare sej kunskap eller självkritik. Under mina 40 år i byggbranschen har jag aldrig sett något liknande. Hur fan kan det stora fönsterföretaget överleva med sådant folk det är frågan. Märk väl att jag inte hänger ut dom med namn innan dom haft möjligheten att åtgärda eländet.
 
Om dom nu skall fuska med mjukfog kunde dom väl i alla fall lägga en riktig fog!
Det är ser ju faktiskt ut att vara gjort av en 5-åring.
 
Hur har det gått?
 
Det löste sej på ett alldeles utmärkt sätt. Efter reklamation med bildbevis skickade det stora företaget 2 nya montörer som i princip gjorde om hela jobbet, och det på ett mycket bra sätt. Alla nöjda och glada.
Gunnar
 
Skönt att det löste sig !
 
Tror jag vet vilket företag det handlar om, det börjar på M och slutar på fjärds. Har läst mycket negativt om deras hantverkare, dom verkar ta in lite vad som helst, vad som finns tillgängligt för tillfället. Bra att dom iaf vara seriösa och löste problemet, men det ska inte behöva se ut så där.
 
Det finns ju klåpare på många företag, har man otur så drabbas man. Det gäller att vara alert och reklamera snabbt. Men företaget har fixat det hela på ett föredömligt sätt. Därför vill jag inte namnge dom. Jag tycker för övrigt att en firma alltid skall få en möjlighet till rättelse innan man går ut och pekar ut dom med namn. Nog om detta.
 
viktigaste är ju att när det blivit fel att företaget löser det, och gärna på ett smidigt sätt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.