Hej,

jag har ett fritidshus som jag planerar hyra ut för permanentboende och rustar det därför en del. Jag har sedan tidigare bytt fönster på ovanvåningen och då valt Elit fönster av trä, vänsterhängda två-glas ej delningsbara men öppningsbara utåt. Fönsterna var av typ en lufts och kostade ca 2 300 SEK/st. Fönstret i kupan var två lufts något större och kostade 3 300 SEK.

Nu är det dags att byta även på nedanplan och jag har fyllt i uppgifter på nätet för att få offerter. Det har kommit in några stycken och de skiljer sig ju minst sagt åt...

Det gäller 6 st fönster; 1300 x 1000 (1 st), 1000 x 1000 (3 st), 800 x 1000 (1 st), 700 x 1000 (1 st). Jag uppskattade kostnad för själva fönstren till ca 15 000 SEK. Därefter ska de monteras (och de gamla rivas ut). Min uppskattning här var ca 20 mantimmar vilket efter ROT borde bli max 7 000 SEK.

Men offerterna jag fått ligger mellan 20 000 och 60 000 (!!). Då varierar fönster mellan PVC, aluminium och trä men själva jobbet ligger mellan 6 000 och 25 000 (efter ROT).

Någon som har en uppfattning om vad fönsterbytet ovan bör kosta? Någon som har tankar kring PVC resp trä? PVC finns t ex VEKA.

hälsningar

Patrik
 
Hej!

Jag har bytt ett antal fönster åt kunder och ca två fönster om dagen hinner man med om man ska sätta lister och bläck och allt. Sedan beror det ju på timlön i mitt fall 4X300kr=1200kr per fönster innan rotavdrag. Men sedan tillkommer ju materialet också.

Men vad jag tänkte visa dig är några bilder på PVC fönster som är monterade. Jag tycker PVC fönstren från Kronfönster är helt okay till det priset...Tyvärr kan jag inte ta några närbilder såhär i efterhand:D
 
  • burspråk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • burspråk2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • fönster1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • tillbyggnad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast det är bara de fasta PVC fönstren från Kronfönster som är okay, de öppningsbara gillar jag inte;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.