Hej! Är våra fönster monterade rätt. Ska plåten nertill ligga över fönstret? Kommer inte vatten in då?
 
  • Vit fönsterkarm och fönsterbräda mot röd tegelvägg, gummilist, skruvar synliga, närbild, exteriör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Missis skrev:
Hej! Är våra fönster monterade rätt. Ska plåten nertill ligga över fönstret? Kommer inte vatten in då?
Blecket nere brukar ju normalt gå in i ett spår som finns på nya fönster. Ligger blecket bara platt mot karmen så kommer vattnet kunna ta sig in imellan.

Vet ni fabrikat på fönstret?
 
Så där ser det iaf inte ut på mina nyinstallerade fönster här hemma, då sitter ramen med ett litet överhäng ovanpå plåten.
 
  • Gilla
Thomas Holm
  • Laddar…
har fönstret aluminium på utsidan så brukar där vara ett spår på undersidan till fönsterblecket
 
T Tompafix skrev:
Blecket nere brukar ju normalt gå in i ett spår som finns på nya fönster. Ligger blecket bara platt mot karmen så kommer vattnet kunna ta sig in imellan.

Vet ni fabrikat på fönstret?
Ser ut att vara pvcfönster
Men det är ju en liten risk att göra såhär
 
T Tompafix skrev:
Blecket nere brukar ju normalt gå in i ett spår som finns på nya fönster. Ligger blecket bara platt mot karmen så kommer vattnet kunna ta sig in imellan.

Vet ni fabrikat på fönstret?
Morup
 
T Tompafix skrev:
Blecket nere brukar ju normalt gå in i ett spår som finns på nya fönster. Ligger blecket bara platt mot karmen så kommer vattnet kunna ta sig in imellan.

Vet ni fabrikat på fönstret?
Morup
 
Jag löste det så här. Lite dammigt tyvärr
 
  • Fönster, vita och svarta detaljer, gula väggar, spegling, växter inne, designkrukor, dagsljus, utomhus, arkitektoniska detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har också morupsfönster . Och på mina fönster är blecken monterade under aluminiumprofilen på utsidan . Så jag skulle säga att ert bleck är fel monterat
 
Inte den bästa bilden men du ser nog ändå
 
  • Ett fönster på en ljus vägg, öppet mot mörkt inuti, selektiv fokus, grå dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.