Tjena!

Nu har vi beställt nya fönster. Jag sitter och räknar på slutsumma för det hela.

Men jag har inte en susning! (och har inte hittat på nätet) om vad det kostar att köpa vita fönsterbleck och få dessa ditsatta!

Det är 11 fönster och 1 altandörr.
Jag kan skriva måtten om det är till någon hjälp.

7x7
17x7
14x13
12x13 (4st)
9x16 (4st)
9x21 (dörr)

Några riktlinje så man inte får en käftsmäll? Jag har som sagt INTE EN SUSNING!:D
 
Någon?
 
Ring din lokala plåtslagare och hör med honom.Fixar dom snabbt. Monteringen är busenkel, det fixar du själv.
 
Jag köpte beck som ska passa till ett par 12*13fönster. Jag fick betala runt en 100kr styck för att de skulle vara uppvikta kanter samt förborrade hål. Sen satte jag dit dessa själv. Hur enkelt som helst med ett vattenpass.
 
Stefan_hallsberg skrev:
Jag köpte beck som ska passa till ett par 12*13fönster. Jag fick betala runt en 100kr styck för att de skulle vara uppvikta kanter samt förborrade hål. Sen satte jag dit dessa själv. Hur enkelt som helst med ett vattenpass.
Sätter du bleck med vattenpass ?? Varför då ? Man får ändå hoppas att fönstret man monterar blecken på är i våg ?
 
Tack, jag har ingen aning om hur dem ska sitta, men man får väl ta sig en kik när de gamla fönsterna plockas bort.
 
Du har ett fräst spår som du sticker in fönsterblecket (du får en bockad kant på dina fönsterbleck). Är du sedan paranoid som jag så borrar du genom plåt och fönster för att sedan skruva/spika fast blecken. Det bästa alternativet är att skruva fast dem (om du får för dig att byta dem någon gång), finns vita "fönsterbleckskruvar" att köpa hos din bygghandlare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.