Har bytt alla fönster i huset, då mitt hus är byggt 1942, å är ett "typiskt" hus, falurödfärg,
SÅ försöker jag hitta fönsterlist att sätta under fönsterbrädan, har sett att bejjerbygg har, men tycker prislappen, är lite väl saftig, plus att jag kommer åka på frakt, Var in på att fräsa själv, men det är svårt att hitta en stål, som jag gillar. å sen kunna fräsa de utan ett bra fräsbord...

någon som vet om de finns några fler företag/snickerier som säljer likanden?

NMEBeijer_3x3_35602_121220_235410_6016_product.jpg
 
Tycker du att 34 kr/meter för en fint profilerad fönsterbänklist är mycket? Hur många löpmeter har du? Tror det kan bli svårt att hitta billigare. Hur ser originalet ut? Inte som exemplet misstänker jag som mer andas sekelskifte.
 
dengroth skrev:
Tycker du att 34 kr/meter för en fint profilerad fönsterbänklist är mycket? Hur många löpmeter har du? Tror det kan bli svårt att hitta billigare. Hur ser originalet ut? Inte som exemplet misstänker jag som mer andas sekelskifte.
såg din profilbild, likar mitt hus väldigt mycket:)

om man räknar väldigt drastiskt så blir de ca: 15m

plus frakt, delningsdeponi, så de plockar på:(
ne visst själva priset isäg är inte så farligt, ett fräs stål kostar 800kr som jag har hittat, som såg fint ut.


Dom gamla listerna var mer stor bula, gick in, liten bula" konstigt formulering, men du kanske hajar, lite i alla fall:)
 
mattetvilling skrev:
Kolla på Idalalisten eller Abi trä
den första länken har en som är snarlik, 1183... får tack för hjälpen, ska mail dom å kolla pris, frakt osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.