Hej!
Det blev visst fel på mitt förra inlägg så jag försöker på nytt. Jag har kollat runt på aluklädda träfönster o på pvc fönster men blir villrådig Aluklädda vridfönster är det som man ska ha och inget annat om man frågar dom snickare jag pratat med.Jag har även kollat på pvc fönster med 3 glas(kronfönster) och priset och u världet är ju försvarsbart så jag undrar om någon har erfarenhet av ett pvc fönster som heter polaris.;)d^_^b
 
Många tycker vridfönster är fula. Så frågan är vad du är ute efter...
 
Jag är ute efter ett fönster som är praktiskt och med bra u världe och de flesta pvc fönstren öppnar man innåt. Är pvc fönstret lika bra som reklamen låter är det ju fantastiskt och det vore kul med lite erfarenheter från andra om dessa fönster.
 
Tyvärr kommer du inte att bli klokare av svaren som kommer i denna tråden då det råder delade meningar om dessa fönster.
En del förespråkar PVC och är jättenöjda med dem medans det andra lägret inte skulle ta ett PVC fönster med tång och absolut inte kan tänka sig ett PVC i sitt hus. Tror du får söka på forumet och bilda dig en egen uppfattning.
 
Beror också på hur ditt hus ser ut. Jag har bytt till PVC-fönster i hela huset som är byggt 1964. Hade innan 2 kopplade fönster i varje. Bytte och beställde då ett helt fönster, men med mittpost, så det skulle likna de gamla. Att de öppnas inåt, tycker jag är en fördel, då de skall putsas på utsidan. Vädringsläget med endast 3 mm öppning och tiltläget räcker för snabbvädring på vintern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.