Jag ska byta fönster och fönsterdörrar i hela huset och vill ha synpunkter på de fabrikat jag fastnat för. I huvudsak blir det fasta fönster med aluminiumklädd utsida och dito fönsterdörrar. Aldrig mer ska jag renovera, kitta och måla fönster, aldrig mer ska jag måla spröjs och aldrig mer ska jag putsa spröjsfönster. Två sidor att tvätta och sen är det klart!

Jag funderar på antingen Byggmax Outline eller Skånska Byggvaror. Båda har svensktillverkade fönster med vettiga priser. Fördel för Byggmax som fungerar väldigt bra på min ort och då kan jag köpa fönster vart efter husrenoveringen fortskrider.

SP säljs lokalt av en bygghandlare som jag inte handlar av pga deras priser och Bygghemma har importerade fönster som de inte vill uppge var de tillverkas. Därför är dessa två borta ur leken.

Så vad säger ni som köpt fönster från Byggmax resp Skånska
 
Eftersom Byggmax Group numera ju äger även Skånska Byggvaror, så är jag inte säker på att det är så stor skillnad.

Har ByggMax verkligen aluminiumbeklädda fönster som lagervara i butik?

En fördel för bl.a. SP/Traryd är att deras fönster kommer med Adjufix förmonterat i många fall.
 
Byggmax har nog inte alu fönster som lagervara men om jag fattat deras hemsida rätt så de tar hem det jag ska ha och jag behöver inte tänka på frakt eller ta emot lastbil med gods. Adjufix monterade är ju bra men inte mycket jobb sätta dit själv.
Håller med om att SP fönster som sådana är bra men för mig blir de inte bättre än vad deras återförsäljare är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.