Vi börjar så smått fundera på hur vårt nya kök ska se ut.

Idag finns diskbänk och spis längs med väggen mot gaveln. Hur vi än ritar är detta den bästa lösningen, men...

jag vill gärna ha fönster ut mot gaveln (vetter mot en ekbacke), vilket vi inte har idag.
Att ta bort överskåpen känns inte kul eftersom köket inte är så stort. Nu har jag kommit på att vi kan höja överskåpen lite och sätta fönster istället för kakel. Någon som har erfarenhet av detta, för alt. nackdelar?
 
Hej!

En nackdel är antagligen att du behöver bygglov för att göra ett nytt fönster på huset. Det tar tid och kostar pengar. Det behöver man ju oftast inte för en normal köksombyggnad. Annars skulle jag kunna tänka mig att det är mest fördelar.

:) pinebar
 
På bomässan i Malmö 2001 så var det några lägenheter som hade fönster mellan diskbänken och överskåpen. Jag tyckte det var kolossalt irriterande när jag stod framme vid bänken. Jag vill jättegärna ha fönster vid arbetsbänken men kan man inte se ut genom det utan att behöva huka sig så stör man sig bara på det. Man har itne heller koll på om det är nån på andra sidan som tittar in.

Jag ahde blivit nojjig i varje fall, men så är jag också en person som vill ha koll ut mest hela tiden. Sen beror det ju också på hur högt upp du höjer överskåpen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.