Hej!

Vi kikar på energieffektivisering av ett sekelskifteshus och är öppna för renovering av våra fönster ifall de är original, i annat fall lutar vi åt att byta ut dem mot moderna träfönster i sekelskiftesstil.

Vi misstänker att alla fönster byttes under 70-talet, men skulle behöva få detta bekräftat. Fönstrens har spanjonetter från varumärket Fix. Är det någon som har koll på detta varumärke? Hur länge har det funnits? Deras produkter verkar säljas än idag, men jag hittar inget företag/hemsida som jag kan knyta till varumärket.

Bifogar bilder på våra fönster.
 
  • Vy genom ett fönster, träd, buskar, grå himmel, plant inomhus, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt trädörr med reliefmärke, detaljbild av yta och design, möjlig tillverkarlogotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet fönster med utsikt till träd, krukväxt till höger, trägolv och vägg, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, det är inte sekelskiftesfönster på bilderna. Kanske 60- eller 70-tal.
 
Ok, som vi misstänkte alltså. Tack för svar! Ville inte börja riva ut dem innan vi fått lite mer input
 
O oliverx skrev:
Fönstrens har spanjonetter från varumärket Fix. Är det någon som har koll på detta varumärke? Hur länge har det funnits? Deras produkter verkar säljas än idag, men jag hittar inget företag/hemsida som jag kan knyta till varumärket.
det är assa som äger fix
 
  • Gilla
oliverx
  • Laddar…
M
Om det är isolerglas så brukar det stå skrivet i kassetten när den är tillverkad. Kika på nederdelen av aluminiumlisten som syns mellan rutorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.