Vi ska bygga oss ett hus och vill hålla hög kvalité på det. Vi ska bl a ha putsfasad osv.
Men hur mycket extra kostar det att välja aluminium utsida på fönstren? Hur mycket kan man pruta om man köper till ett helt hus?

Hälsningar
Marcus
 
  • Gilla
t_conradsson och 1 till
  • Laddar…
Prisex. (inkl. moms);
Traryd, utåtgående vridfönster, 3-glas Super E. isol., TF, 11x13
trä; 4270 :- (färdigytbehandlat)
Aluminiumbeklädnad; 5114 :-

SP, vridfönster, 3-glas isol., EDF, 11x13
trä; 4264 :- (lasyr)
Aluminiumbeklädnad; 5392 :-

(sen tillkommer spröjs, persienner, m.m.)

25-30 % ska du kunna pruta ......


 
Varför köpa Aluminium klädda träfönster,när man kan köpa träklädda aluminiumfönster till samma pris??

Har precis fått min leverans av Aluminiumfönster ifrån
Westcoast Windows,och jag är positivt överraskad...

Bra finish,helt dolda beslag (till skillnad från H-föntret).
vi valde gasfyllda 2-glas pga vikten av våra glaspartier.

Priset var riktigt bra: 110.000 kr för 32 st fönster.

 
Träklädda aluminium fönster?
Det är alltså aluminiumfönster med trä påsatt på insidan för en varm levande känsla i rummet?
Det låter ju bra i så fall. Jag är dåligt insatt i vilka varianter som finns, det jag vet är att jag vill ha underhållsfria fönster.

mvh
marcus
 
Helt ärligt. Mina kompisar byggde precis ut sin villa. De ersatte och komplettera samtliga fönster med aluminium. Mycket smidigt. Lätt att hålla rent. Inget underhåll. Ingen skevhet...

Tror att de köpte velfac.

Jag ska ha aluminium nästa gång jag byter ett. Man har ju det på alla kontor... Dessutom passar det bra in med den spartanska stilen...

Jörgen
 
Kista Science Tower kör kompositfönster.

mvh
David
 
Någon sov vet var någonstans (helst västkusten) jag kan hitta fönster liknande detta? Treglas, med U-värde 1,6 eller bättre?

fonster.jpg
 
Ser ut som något de flesta tillverkare har som standard. Elitfönster, SP, traryd. Kolla närmaste brädgård.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.