Vi har bytt till treglas i hela huset och jag har aldrig haft problem. Har både traryd och elit i varierande storlekar. Både större och mindre än dina.
Sen bor jag i skåne, så det blir ju aldrig kallt ;)

I ett pågående attefallsbygge har jag nu imma på fönsterna på morgonen. Men... det är inte färdigisolerat och ventilationen är obefintlig. Efter att nu halva innertaket är på plats har jag imma på halva huset. Tror inte att det blir något problem där heller, när jag är klar.

det är ju inga garantier såklart. Bara input från en som bytt till treglas :cool:
 
1977bjorn 1977bjorn skrev:
Vi har bytt till treglas i hela huset och jag har aldrig haft problem. Har både traryd och elit i varierande storlekar. Både större och mindre än dina.
Sen bor jag i skåne, så det blir ju aldrig kallt ;)

I ett pågående attefallsbygge har jag nu imma på fönsterna på morgonen. Men... det är inte färdigisolerat och ventilationen är obefintlig. Efter att nu halva innertaket är på plats har jag imma på halva huset. Tror inte att det blir något problem där heller, när jag är klar.

det är ju inga garantier såklart. Bara input från en som bytt till treglas :cool:
Tack Björn! Det låter väldigt lovande! Vet du vilket U och Uw värde dina 3 glasfönster har?
 

Bästa svaret

Dessa var de senaste. Tror mina andra även är 1.0. Kommer inte ihåg faktiskt, men de var dyra och tunga ;)
 
  • Tekniska specifikationer för 3-glas fönster från Nordiska Fönster, inkluderar mått och u-värden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sofia.bertling
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.