Har försökt luska fram lösningar annat än att ha klassiska foder runt dörrkarmen i badrummet.
Jag skulle vilja använda en Kakellist enligt bilden nedan.

Är jag helt ute och cyklar eller?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
smaken är väl som baken ? Foder på bägge sidor medger byte av karm på ett enkelt vis i framtiden iallafall. Inte för att man byter dem så ofta men ändå.
 
Massiva innerväggar?
Vad händer annars om någon exempelvis knuffar någon annan hårt mot dörren?

Nej, där ska sitta ett foder enligt mig.
 
Då kaklar jag fram till karmen, bygger på med smyg och foder. Tack för input!
 
Nog kan det vara snyggare utan foder ... nu upptäcker jag, efter alla år :beer: att jag faktiskt har foder i badrummet - men annars inga i hela huset ... Misstänker att byggaren tyckte det var lättare! När badrummet en gång renoveras ska jag tänka på detta.
 
Nu när vi gjorde vårat så tog vi bara en mjukfog mellan karm och kakel. Sen kan man ju alltid sätta en list i framtiden.
 
Jag kan även kakla in listen så att den ej är fäst i karmen, så det finns lösningar på allt :) Ska sova på frågan.
Men skulle det visa sig att jag kör med kakellisterna, så känner jag att det är en fördel att lägga golvet först. Mest för att få en golvnivå att kapa listerna efter.
 
Huggan, så tänkte jag från början, men det var bara en glaserad kant på plattorna. Så jag skulle få problem med de som läggs ovanför karmen. Samt att den glaserade kanten inte är 100% vit.
 
mr_dan skrev:
Har försökt luska fram lösningar annat än att ha klassiska foder runt dörrkarmen i badrummet.
Jag skulle vilja använda en Kakellist enligt bilden nedan.

Är jag helt ute och cyklar eller?
]
Jag tycker det var snyggt. :)
 
yonna skrev:
Nog kan det vara snyggare utan foder ... nu upptäcker jag, efter alla år :beer: att jag faktiskt har foder i badrummet - men annars inga i hela huset ... Misstänker att byggaren tyckte det var lättare! När badrummet en gång renoveras ska jag tänka på detta.
Kan du sätta in en bild på dina innerdörrar utan foder. Har aldrig sett detta.
 
mr_dan skrev:
Huggan, så tänkte jag från början, men det var bara en glaserad kant på plattorna. Så jag skulle få problem med de som läggs ovanför karmen. Samt att den glaserade kanten inte är 100% vit.
Jag har målat den kanten i samma som kaklet och det har hållit fint i tio år.
 
RoBo skrev:
Kan du sätta in en bild på dina innerdörrar utan foder. Har aldrig sett detta.
20160302_105840.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Morgonljuset ger viss skuggeffekt. Väggväven går i princip ända ut (dags för ommålning i hallen efter alla år).
 
Redigerat:
yonna skrev:
...
Väggväven går i princip ända ut (dags för ommålning i hallen efter alla år).
Och jycken behöver visst också en ommålning eller tvätt snart.
Den är ju alldeles fläckig :)
 
  • Gilla
wihlke och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och jycken behöver visst också en ommålning eller tvätt snart.
Den är ju alldeles fläckig :)
Jag får väl testa rådet jag fick idag avseende kylskåpsdörrtvätt: matolja och diskmedel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.