Skall lägga 50 kvm ekparkett 14 mm från Berg & Berg. Tidigare har jag alltid använt lumppapp för att slippa foam som med tiden riskerar tappa elasticiteten vilket kan göra att golvet slår mot underlaget.

Nu skall jag dock för första gången lägga golv ovanpå golvvärme som ligger i plåtar i spårade spånskivor. Plåtarna är ju inte helt plana överallt men kommer sannolikt tryckas ner. Men frågan är om det nu är bättre med foam för att få lite mer dämpning? Har foamen blivit bättre än för tio år sedan eller är det samma problem nu?

Lägger jag grålumppapp så måste jag lägga åldersbeständig plast under men foam finns med plastad baksida.

Tacksam för inputs och särskilt om någon har erfarenhet och inte som jag gör, dvs går på gamla uppgifter kring foamen.
 
Tja, vi traskar omkring på foam sedan åtta år, och har då inte märkt att den trycks ihop.
 
Varför måste du ha plast vid lumppapp? Är det på betongplatta?
 
T Tosse skrev:
Varför måste du ha plast vid lumppapp? Är det på betongplatta?
Skall plastas över golvvärmen som är vattenburen.. Det verkar alla överens om såvitt jag förstått?
 
Okej, undrar varför. Skulle det vara speciellt fuktigt där? Tvärtom hade jag gissat.

Oavsett har jag inte hört talas om dina foamproblem förut. Jag rev ut golv lagda 99 på foam. Inte var det något fel på foamen.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.