B
När vi skulle flytta till vårt hus så blev vi inbjudna till besiktning av flyttstäd dagen innan tillträde. Säljaren hade anlitat firman enligt rubrik.
När vi anländer till huset har redan säljaren inspekterat städningen och känner sig nöjd med deras arbete.

Detta var på eftermiddagen runt 15.30 i början på Januari och det hade börjat skymma. Jag och min sambo går ett varv och hittar jätte mycket punkter där städningen brister.

- Spindelväv i tak, tre rum.
- Elementen var fortfarande dammiga och fläckiga.
- Badrumsskåpet med spegel var ej avtorkat.
- Under badkar fanns en dammig potta (säljarens ansvar).
- Golvbrunnen var brun av smutsvatten.
- List till glasvägg var ej avtorkad.
- Lister var ej rengjorda.
- Fläckiga väggar.
- Hår kvar i vasken i grovköket.
- Fett ovanför köksskåp.
- Fläktfilter hade dem slängt.
- Fläckiga köksluckor.

När vi tog upp dessa punkter försökte städfirman bortförklara varför det inte blivit rengjort.
Jag och min sambo fick lämna huset för att hinna hämta vår son från förskolan. Vi båda hade en klump i magen och en viss irritation efter besiktningen.

På tillträdes dagen berättade säljaren att firman hade åtgärdat de punkter vi tog upp. Något som som inte alls visades stämma när vi väl anlände till huset.

Då vi hade ont om tid mellan tillträde och överlämning av tidigare boende så fick vi själva ta tag i de punkter jag listat ovanför.
Då säljaren godkänt städningen så räknades deras arbete som avklarat.

Jag skulle inte rekommendera någon att anlita denna firman!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Är väl inte ditt problem om de godkänt städningen felaktigt? Då får de komma och städa eller ersätta dig för arbetet. Att de lämnat ifrån sig jobbet till någon annan fråntar dem inte ansvaret.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
H
B Bonl skrev:
När vi skulle flytta till vårt hus så blev vi inbjudna till besiktning av flyttstäd dagen innan tillträde. Säljaren hade anlitat firman enligt rubrik.
När vi anländer till huset har redan säljaren inspekterat städningen och känner sig nöjd med deras arbete.

Detta var på eftermiddagen runt 15.30 i början på Januari och det hade börjat skymma. Jag och min sambo går ett varv och hittar jätte mycket punkter där städningen brister.

- Spindelväv i tak, tre rum.
- Elementen var fortfarande dammiga och fläckiga.
- Badrumsskåpet med spegel var ej avtorkat.
- Under badkar fanns en dammig potta (säljarens ansvar).
- Golvbrunnen var brun av smutsvatten.
- List till glasvägg var ej avtorkad.
- Lister var ej rengjorda.
- Fläckiga väggar.
- Hår kvar i vasken i grovköket.
- Fett ovanför köksskåp.
- Fläktfilter hade dem slängt.
- Fläckiga köksluckor.

När vi tog upp dessa punkter försökte städfirman bortförklara varför det inte blivit rengjort.
Jag och min sambo fick lämna huset för att hinna hämta vår son från förskolan. Vi båda hade en klump i magen och en viss irritation efter besiktningen.

På tillträdes dagen berättade säljaren att firman hade åtgärdat de punkter vi tog upp. Något som som inte alls visades stämma när vi väl anlände till huset.

Då vi hade ont om tid mellan tillträde och överlämning av tidigare boende så fick vi själva ta tag i de punkter jag listat ovanför.
Då säljaren godkänt städningen så räknades deras arbete som avklarat.

Jag skulle inte rekommendera någon att anlita denna firman!
häng inte ut företag som du gör de är otroligt dåligt.
tror inte du hade uppskattat om någon gjorde de samma mot dig.

får nog ha bra mycket mer på fötterna innan du gör detta
 
B Bonl skrev:
… flyttstäd… Säljaren hade anlitat firman enligt rubrik. … har …säljaren inspekterat städningen och känner sig nöjd med deras arbete.
Så varför gnäller du på städfirman? Beställaren/säljaren är nöjd, du missnöjd. Beklaga dig över säljaren då!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.