Nu behöver jag tips eller någon att bolla ideer med.

Vi har ett utrymme i huset som mycket väl skulle kunna användas som biljardrum. Vi har hängde mycket på biljardklubbar när vi bodde inne i stan men nu när vi flyttat till hus blir det inte riktigt av att man åker in till city för att spela. Skulle vara urkul att ha ett eget biljardbord....

....men...

...givetvis finns det ett men. Det är ju inte precis som att man inte skulle kunna använda rummet till andra saker. T.ex. vill vi kunna utnytja rummet som gillestuga, hembiorum, lekrum etc etc.

Är det någon som har sett eller hört talas om biljardbord som man kan stuva undan. Jag inser att det inte blir något jättebra bord med skifferskiva och att det kommer krävas en viss inställning varje gång bordet kommer på plats så att det kommer i våg... men ändå. Det borde gå.

Kom med alla ideer om rullbara, fällbara, upphissade taket, höj och sänkbara, ut och in-vändbara :)

Bygga själv? Bygga om ett billigt?


 
Ja du... :surprised:

Det enda jag kan komma på är väl att lägga på en skiva för att kunna använda det som bord (alternativt som pingisbord om man gillar det).

Att sätta hjul (givetvis låsbara) borde bli svårt eftersom ett biljardbord väger mycket.
(Alltså att hitta hjul som klarar av stora tyngder, men lyckas du hitta det borde det vara ett bra alternativ)

Att ha ett biljardbord upphissat i taket tycker jag låter lite farligt, tänk om det skulle ramla ned när rummet används som lekrum. :(
 
Det kommer mera...

6ftProspero-detail1.jpg

6ftProspero-detail3.jpg
 
Har gjort det. Dom hade inget bord med fällbara ben men tipsade om att deras bästa "flyttbara" var Lido II. Dock inte lika bra som skifferbord - men det förutsatte jag nog.

lido_2.jpg

Väger 120kg... Det man förlorar i portabilitet vinner man väl i stabilitet :)

Fortsätt gärna komma med tips
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.