Är sugen att ha en liten pool för 2-4 personer på min lilla tomt :)
Tanken är att man ska kunna ha det skönt när det är så här varmt men jag är en badkruka och gillar bara bada i bassänger och det var ett tag sen.

Rusta och andra ställen har ju rätt så billiga pooler som man blåser upp och fyller men vet inte om det både är bra och ekonomisk bra att ha en sådan.

Den är billig kanske att köpa in men de kanske även är känslig?
Sedan kostar det väll en hel del att fylla den med vatten (och hur tömmer man en sådan)
Sedan att ha plats för den när man inte behöver den och så den inte är i väggen.

En fast är ju dyrare (hur dyrt vet jag inte) men den borde ju vara mer solid om man gjuter och kaklar det (eller kan man göra annt sätt?)
Tanken är ju också att man inte ska behöva fylla den varje sommar utan ha ett litet reningsverk och ha ett snyggt lock över på hösten/vintern/våren när man inte använder den om man nu inte gillar hoppa i isvatten.



Tanken är att man vill ha helst en fast plats för en liten pool och inte behöver tänka på att fylla på vatten eller sätta ihop den och det fast det kanske är det bästa sättet??

Ahhh blir galen på detta tänkande.
 
Är det en pool eller badtunna du tänkt dig?
Budget?

Bygga pool "på riktigt" kostar många pengar men snart undrar man varför man inte byggde för länge sedan.....
 
En pool så man kan sträcka ut sig i sina nästan 2 meter

Budget är inte bestämt eftersom detta är vad jag planerar längre fram typ nästa sommar.

En riktig pool är dyrt det vet man men kan vara betydligt smidigare än att köpa en pool som man ställer på tomten, fylla den med en hel del vatten varje år och sedan måste hitta någon förvaring på vintern.
 
...men om du är nöjd med att kunna sträcka ut benen låter det som du inte har några ambitioner till att simma eller leka (barn!) i vattnet. Då kanske en tillräckligt stor badtunna, tex i plast, kan vara ett bra alternativ. Kombinera med sandfilter etc för enkelt underhåll.

Man kan ju bygga en traditionell pool i dessa dimensioner men det blir onödigt dyrt.

Standardmåttet för pool i Sverige är cirka 8x4 meter. Då finns gott om plats för lek och du kan ta 4-6 simtag om du gillar det. Vilken konstruktion du väljer om du går på poolalternativet styrs lite av markförhållanden där du ska bygga men mest av din budget. Ett grovt riktmärke är att ta poolaffärernas paketpris och dubbla det för att se vad det kostar dig i slutänden. Men, det kan bli både dyrare och billigare beroende på dina val....
 
Ska inte simma och inga barn men kanske lite djupt som ca 1 meter?

Fast visst en badtunna kan gå men då tänker jag på en stor trätunna som man bara kan sitta i :)

Marken är jord och sand.

Budgeten är viktigt så antingen blir det att spara eller prat med banken.
 
hmm LJ 1600 verkar vara intressant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.