Se bilderna.
Jag skulle vilja flytta radiatorn en "sektion" till vänster, dvs ca 6cm. Blir det krångligt för rörmokaren att få till rören eller är det daglig rutin? Blir ny rörbockning/skarvning en estetiskt snygg lösning?
 
  • Radiator under ett fönster i ett rum, med en termostat på vänster sida kopplad till ett rör. En eluttag med en kontakt ligger till vänster om radiatorn.
  • Närbild av fäste och sektioner på en vit radiator som används för att diskutera en eventuell flytt av radiatorn till vänster med 6cm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit sektionsradiator med rör och termostatventil kopplad till väggen, monterad nära golvet med synliga förbindelser till rören.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
sitter radiatorn inte centrerad under fönstret?.
en rörkrökare löser det mesta, handlar bara om tid och $
 
M MagicFingers skrev:
sitter radiatorn inte centrerad under fönstret?.
en rörkrökare löser det mesta, handlar bara om tid och $
Jag medvetet förklarade inte anledning till flytt av radiator, för att slippa sekundära diskussioner ;)
 
Dracula Dracula skrev:
Jag medvetet förklarade inte anledning till flytt av radiator, för att slippa sekundära diskussioner ;)
helt okay, men du nämnde estetik, och centrerat ser snyggast ut...

men iaf. finns det källare där rören går ner eller är det krypgrund?. rörisens smidigaste lösning borde finnas där isf "bara" korta rören så dom skiftar plats men utan nya krökningar på den synliga sidan så att säga
 
M MagicFingers skrev:
helt okay, men du nämnde estetik, och centrerat ser snyggast ut...

men iaf. finns det källare där rören går ner eller är det krypgrund?. rörisens smidigaste lösning borde finnas där isf "bara" korta rören så dom skiftar plats men utan nya krökningar på den synliga sidan så att säga
Tyvärr lägenhet under mig.
Förstår inte hur du menar - korta rören så de byter plats? Jag tror det krävs någon form av omkrökning efter att rören kommer upp i mitt golv - om det går. (Det går inte att flytta rörens golvgenomträngning)
 
Egentligen räcker det med att flytta radiatorn 6mm vill vänster, men det vet jag inte heller om det går. Som fästbeslagen ser ut så kan man troligen vara flytta raddisen sektionsvis, om jag inte finner någon smart lösning med en annan fästbricka som fixerar raddisen. Men så återstår ändå att rören måste böjas 6mm också, eller kapas, men det ser ju tajt ut med små marginaler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.