Jag menar att jag har sett nån slags liten ram med hjul som man kan sätta under tunga möbler för att kunna rulla iväg dom. Typiskt en sån ting som skulle kunna finnas på Biltema eller Classe men jag har inte sett nåt på nån av ställena. Hoppas nån vet vad jag menar eller har andra tips. :)
 
Googla på tralla och flyttplatta :) Finns tydligen med ram och platta men verkar vara dyra :(
 
Aha, där har vi lite såna grejor jag tänkte på! Tack morsan och stewed! Fann en del på googling. Googlade bl.a. på möbeltralla och flyttplatta. Får visst inte lägga in URL's än så länge men här fann jag iallafall en del

gerdmans.se

skolinredning.se

orderinvest.se

witre.se

L1162.jpg
 
Det blev att jag köpte 4 st ottomanhjul på Clas Ohlson och satte dom under en ram jag skruvade ihop av överblivna plankbitar. Såg eländig ut men funkade bra, jag avände den till att flytta två garderober runt halva lägenheten. LIte brytande för att få dom av sin sockel och upp på trallan bara men det gick fint.

Inför tredje och sista garderoben så tänkte jag snygga till trallan lite genom att såga av plankändarna som stack ut utanför hörnen. Dålig idé. Klarade att sätta sågen i ottomanhjulen 2 gånger och när jag väl var färdig och skulle flytta den sista garderoben så insåg jag att jag hade använt dom utstickande plankbitarna till att styra trallan med foten...

Don't fix what ain't broken....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.