Tjena!
Är i planerna på att flytta mitt kök och har en bekant vvs:are som varit och kollat att det skall vara möjligt att göra som jag tänkt. Kommer flytta köket som är inringat på bild 1 till det nedre rummet inringar i bild 2. Vad kan man tänka sig att detta kan kosta om jag flyttar allt själv men tar in en rörläggare för att dra vatten igenom väggen från badrummet till allrummet?
Två lägenhetsplanritningar där planerad flytt av köket från ett rum till ett annat är markerad med röd respektive vit inringning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anledning till att jag frågar är att jag vill ha något hum om vad man skall tänka sig innan man tar upp det med föreningen osv. Är en rookie på ämnet.
 
Om tanken är att dra vatten och avlopp och ansluta till badrummet så kommer du bli tvungen att bryta tätskiktet i badrummet. Så bara där har du en kostnad på 50-100 000:- för att göra om badrummet.
 
Tippar också på en hundring om du behöver komplettera med lite köksinredning och annat krafs som spackel, färg, kakel mm.
 
BirgitS
Sen får man tänka på ventilationen också. I kök ska använd luft blåsas/sugas ut medan det i sovrum ska komma in frisk luft.
 
Jag hade nog funderat både en och två gånger till på den flytten. Visst, jag förstår vitsen att få ett helt separat sov(?)rum men jag tror att allrummet är lite för litet att stoppa i ett kök i på det viset. Det kommer bli riktigt trångt. Jag hade velat ha ett matbord någonstans och en soffa med ett soffbord... Hur stort är det rummet? 25kvm?
Hade det gått att flytta badrummet in i det lilla rummet, kanske i övre vänstra hörnet, så att köket hamnar mot sovrumsväggen så hade det varit ett alternativ, men det är ett långt större ingrepp och dessutom tolkar jag den lite tjockare väggen bakom den lilla garderoben som något man inte flyttar på...?

Detta är ju såklart mina högst personliga åsikter.....
 
Kan såklart bli hur dyrt som helst, men kostar minst som en renovering av kök och badrum, om du lejer bort det kan du nog räkna med att priserna inklusive inredning landar på 200k och uppåt beroende på materialval.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.