Hej,

Tror ni att det finns någon som helst chans att det går att flytta det här köket till rummet med balkong utan att vara tvungen att riva badrummet? Ser ut som att det ev. skulle kunna gå avlopp/vatten bakom badrummet. Se planritning.
 
  • Ritning av lägenhet med tre sovrum, vardagsrum, kök, badrum, hall, balkong. En pil och anteckning tillagda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har svårt att tro att man skulle kunna komma åt ev. ledningar som går där bakiom badkaret utan att riva badrummet.

Men det är fler saker än avlopp du behöver lösa om du flyttar köket. Många missar ventilationen. Du måste ha en imkanala från köket, även om du har en kolfilter fläkt. Och det är ofta inte OK att koppla på sig på badrumsventilationen. Många missar detta, och så blir det nedslag vid nästa OVK besiktning, med krav på återställande.

Även att få fram el till det nya läget kan vara struligt, men det är troligen det minsta problemet.

Men frågan är ju lite var stamledningarna går. Det finns ju även en "bula" mellan dörren och WC, ledningarna skulle kunna gå där.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag har svårt att tro att man skulle kunna komma åt ev. ledningar som går där bakiom badkaret utan att riva badrummet.

Men det är fler saker än avlopp du behöver lösa om du flyttar köket. Många missar ventilationen. Du måste ha en imkanala från köket, även om du har en kolfilter fläkt. Och det är ofta inte OK att koppla på sig på badrumsventilationen. Många missar detta, och så blir det nedslag vid nästa OVK besiktning, med krav på återställande.

Även att få fram el till det nya läget kan vara struligt, men det är troligen det minsta problemet.

Men frågan är ju lite var stamledningarna går. Det finns ju även en "bula" mellan dörren och WC, ledningarna skulle kunna gå där.
Okej, jag förstår! Tack för utförligt svar. Min förhoppning var att kunna flytta köket utan att behöva renovera hela badrummet, men det blir säkert svårt som du säger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.