Först och främst vet jag inte om denna ligger i rätt forum, den kanske ska ligga i Verktyg & Maskiner eller något annat. I sånna fall kanske någon moderator flytta tråden.

Och nu till frågan:
Jag har massa jordhögar som jag ska flytta runt. (ska bygga hopp) Och då undrar jag vad jag ska ha för maskin, bobcat kanske? För med skottkärran kommer det ta evigheter att flytta högarna.
Och sen undrar jag vart man kan hyra dessa maskiner.

Tack o Hej!
 
Känner du ingen som har en traktor eller hjullastare med frontlastare som du kan låna eller så? Då går det ju i ett nafs.

// Lidman
 
Jag hyrde en Bobcat 753 via privatannons på Blocket. Det var kalaskul att köra 1:a timmen sedan blev det liksom mer rutin...
Finns också att hyra via Cramo, dock betydligt dyrare än ovanstående tips!
 
Jag hyr en container av Sofia mobilkranar som det länkas till här ovan. trevliga killar dock lite dyra på frakten så den löste jag på annat sätt. lyfte in containern 15 meter på tomten...
 
en hjullastare är ju helt klart enklast..om det inte går av olika anledningar så finns det motordrivna "självlastare" som funkar bra,finns att hyra på Cramo eller hos nån annan liknande företag, betydligt skönare och snabbare än att handjaga 8)
 
Hej

Jag har lånat/hyrt både hjullastare och kompaktlastare (bobcat).

Det beror lite på vad som skulle passa dig.

Bobcaten är lite och smidig kommer in över allt (nästan)
Vänder på en femöring (nästan)
River upp och förstör alltid gräsmattan

Hjullastaren är större och det går betydligt snabbare.
Den kanske inte kommer in eller runt över allt.
River inte upp gräsmattan, men beroende på vikt kan den "trycka sönder" gräsmattan.

Båda är lika roliga att köra och det tar inte långt tid att lära sig.

Said
 
"bygger hopp".

Undrade bara vad du tänkte hoppa med. Och vart.
 
ja inte ska han hoppa med bobcaten iaf ;D ;D

"kunde inte låta bli"
 
Det är ingen konst att hoppa med en BobCat-lastare. Sväng kraftigt på torr asfalt... jag lovar att den hoppar så du slår huvet i taket... jag har provat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.