Hoppas jag är på rätt avdelning.

Men jag ska bygga en garderob i hallen med skjutdörrar och då är våran ventil i vägen och jag behöver skjuta den till höger. Tanken som slog mig först va att 3dprinta en muff som då blir en förskjutning eller skulle det vara bättre att plocka bort röret som sitter i hålet idag och bara ersätta med typ en flexslang?

Har ni några bra förslag?

Väggmonterat ventilationsrör med galler, märken och klotter runtom, behov av reparation eller målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du ventilen i hallen? Det är inte så vanligt. Vad har du för ventilation/fläktar i huset i övrigt?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du ventilen i hallen? Det är inte så vanligt. Vad har du för ventilation/fläktar i huset i övrigt?
Kör en Nibe 750 , men ventiler i alla rum. Huset är från 2016 så borde inte vara konstigt. Eller jo iofs SMÅA som byggt så säkert nåt galet.

Inomhusluftkonditioneringsenhet monterad på en vägg, suddig bild, neutralt färgschema, bostadsmiljö, synlig kabel, gardindel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De flesta hus har inte tilluft i hallen, men om det gör skillnad för er är svårt att svarapå.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Nibe F750 är väl en frånluftsvärmepump och för den spelar det ingen roll om man tar bort en tilluftsventil. i en hall som man inte vistas i under någon längre tid brukar man inte ha tilluft som Jonatan79 skriver..
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nibe F750 är väl en frånluftsvärmepump och för den spelar det ingen roll om man tar bort en tilluftsventil. i en hall som man inte vistas i under någon längre tid brukar man inte ha tilluft som Jonatan79 skriver..
Ja men då är det bara att flytta den lite åt sidan då för vill inte ta bort den helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.