Hej! Är ny här! Har nyss flyttat in i vårat nya hus! Dock är jag inte nöjd med hur diskhon blev placerad (vill ha mitt framför fönstret så jag har mer arbetsbänk nära spisen). Det är diskmaskin integrerat till vänster om diskhon, förstår att det krävs en ny bänkskiva samt två nya måttanpassade underskåp, men hur omfattande skulle detta vara?? Det handlar bara om 30cm men är man perfektionist så är man väll
 
  • Kök med fönster och diskbänk som inte är placerad mitt framför fönstret, med arbetsyta och skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med diskho inte placerad framför fönstret, intill integrerad diskmaskin, med önskan om ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Surt att komma på det i efterhand, men så är det ibland.
Vad är det för mått på de olika bänkskåpen idag (antar att diskmaskinen är 60 bred)? Givet att ni återanvänder diskhon - den ser ut att vara placerad i ett 80-skåp, men ser ut att få plats i ett 60-skåp?
 
Fönstret är ju inter heller mitt under det runda fönstret så symmetrin är ju brutn i alla fall. Jag ser inte hur du skulle kunna dela in längan med dina befintliga möbler. Om du flyttar hon till vänster måste väl DM får plats någon annanstans?
Du skulle behöva riva halv köket och köpa många nya skåp.
Nästan billigare att flytta fönstret.
 
Diskho ska vi ha kvar! Det stora skåpet är 100cm, diskmaskin 60cm, disko och skåpet bredvid är 80cm.
 
Byt plats på befintliga skåp. Det bör gå att göra.

Edit: Vill bara förtydliga att det inte blir perfekt, men genom att byta diskbänk samtidigt så kan man dölja det mesta då.
 
L Linasvenssons skrev:
Dock är jag inte nöjd med hur diskhon blev placerad (vill ha mitt framför fönstret så jag har mer arbetsbänk nära spisen)
Var är spisen?
 
Inte för jag gillar lösningen med lådorna under hon men..

Ny skiva, två nya skåpstommar med lådor, befintliga fronter kan användas.
Kök med ny bänkskiva och två skåpstommar med lådor, gamla fronter återanvända, med fönsterutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Inte för jag gillar lösningen med lådorna under hon men..

Ny skiva, två nya skåpstommar med lådor, befintliga fronter kan användas.
[bild]
De stora lådorna kan man inte ha en diskho ovanpå. Detta baserar jag på hur mitt kök ser ut.
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Inte för jag gillar lösningen med lådorna under hon men..

Ny skiva, två nya skåpstommar med lådor, befintliga fronter kan användas.
[bild]
wow! Coolt att du ändrade!
 
Mitt största bekymmer är ju rören? Om man flyttar både diskho och diskmaskin 30cm åt vänster, hur blir det med rören??
 
L Linasvenssons skrev:
Mitt största bekymmer är ju rören? Om man flyttar både diskho och diskmaskin 30cm åt vänster, hur blir det med rören??

Kostnadsmässigt är det nog ett av dina mindre bekymmer.
Få till en 120cm bred låda som känns smidig och har bra förvaring samtidigt som den ger plats för diskhon och rör är nog värre
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Kostnadsmässigt är det nog ett av dina mindre bekymmer.
Få till en 120cm bred låda som känns smidig och har bra förvaring samtidigt som den ger plats för diskhon och rör är nog värre
2 st 60-moduler måste vara bättre/lättare.
 
  • Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Från vänster till höger:
100 (befintlig) - 40 (ny) - 60 (ny - diskho) - 60 (befintlig DM) - 60 (ny).
Under förutsättning att diskhon platsar i en 60-stomme då. Blir ju tyvärr ett antal stommar och lådor som får avyttras. Men det borde funka...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.