Halloj.

Behöver flytta diskbänken för att få plats med nya torktumlaren. Det vi ser på bilden är följande.

Vänster är inkommande varmt vatten, går bara upp till varmvattenkranen till diskhon.

Höger är kallvatten och har en t-koppling under bilden som går till en kran på väggen som går till tvättmaskinen.


Jag vill koppla loss diskbänken och dra dit några pex / plaströr så jag kan flytta diskbänken mer åt vänster.

Nån som har lite VVS vana som kan tipsa om en bra lösning. Jag har en plan men tar gärna input innan jag börjar skruva / köpa grejor. :)
 
  • Vattenrör och anslutningar mot blommig tapet och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Just ja. Ska tillägga att min plan är att använda PEX anslutningsrör.
 
Här kommer "Tattar VVS" DELUXE.
Det var svårt att leka VVS fackman. Nära att familjen blev utan vatten i helgen...

Fick ihop det på ren tur men hur fan ska man koppla en 12mm hona med en 15mm Pex hona? Fick göra en tattarlösning på den gamla kopplingen för kallvattnet.

Inget läcker iaf, alltid nåt. När tvättstugan renoveras blir det nog att ta in VVS :)
 
  • Inomhus, rörverk, metallic ytor, orangeröda blommönster, gardin, vinklad synvinkel, ljusinsläpp, vardagsrum eller kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Okarlsson
  • Laddar…
Hittade nya anslutningar med klämringsmöjligheter! Like a boss!
 
  • Väggmonterade röranslutningar och flexibla slangar framför blommigt tapetmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.