Funderar på att flytta diskbänk till andra sida , den var till vänster av tvättmaskin men nu jag vill ha torktumlare bredvid och ha en arbetsbänk över och flytta diskbänken till höger! Men som ni ser vägen är inte rakt, sen tvättmasikn är i vägen men den ska stå på en stativ som är 16 cm hög.

Är det värt att göra det ? Jag får mer plats arbetsplats och ser större ut och blir snyggare 😉 än att ha tvätt och trok på varandra, Men vet inte hur mycket kostar att dra rör och avloppsrör fram och tillbaka? Hur hade ni gjort ? image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska maskinerna stå på ett stativ som möjliggör dragning av vatten och avlopp under dessa? Det skulle ju avsevärt underlätta montaget.

1,5m rördragning, några kopplingar och lite avloppsrör kostar ju inte mer än några hundringar om du monterar själv, så kör på!
 
Blir nog rätt knökigt/fult att dra rören runt väggutsprånget. Borra igenom går nog bra för kv och vv men avloppet?
Tror tyvärr att det blir lite dyrare än några hundralappar, även om man gör allt själv.
Men om man tycker det blir ett bättre utnyttjande av tvättstugan skulle jag aldrig tveka.
Har du funderat på att ställa tvätt och tumlare i nischen till höger?
 
har provat ha torktumlare i allafall till höger men det stikade ut mycket och det är dörren där och tvättmaskin på framsida:confused:!!
 
Redigerat:
Krilleman
Var ska du ha den tilltänkta vasken till höger? Till höger om tvättmaskinen eller längst väggen 90º till höger?

Och hur ser det ut bakom tvättmaskinen?
 
nu jag har provat bara tumlare igen fast på andra sida och det funkade bättre:) då jag hade förut provat den där sida nära tvättmaskin och blev väldigt nära varandra och inte så mycket plats i mellan vid hörnet.
bakom tvättmaskin är rör och kran till tvättmaskin, den stiker ut och därför vi kunde inte köra in maskinen ordintligt, men med en stativ funkar hoppas jag.:)
 
men med den här lösning kommer inte få plats för en högskåp som kan stå bra då det får bli bänkskåper iställit med korger, men frågan är om det finns !! tänkt ha det till sängkläder och handdukar.:)
 
10952210_918411974859668_207520529_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
56 cm bred skulle finnas något skåp där med trådbakar eller lådor?
 
Thomas_Blekinge skrev:
Borra igenom går nog bra för kv och vv men avloppet?
Bara om man vet vad det är där i. Skulle kunna vara stigare för både vatten och avlopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.