Ska byta badkarsblandaren mot en duschblandare.
Badkarsblandaren är av den äldre modellen med en skruv i väggen med en typ hylsa och en spännskruv i blandaren.

Hur tätar man hålet bäst? Tror det är enkel gips med kakel.

Badrummet kommer renoveras om några år
 
Fyll hela hålet med silikon!
 
Ja jo men iom att det troligen är enkel gips utan nåt bakom så kan jag ju tömma hela mellansverige på silikon...
Tänkte om någon hade nån smart idé
 
nino nino skrev:
Ja jo men iom att det troligen är enkel gips utan nåt bakom så kan jag ju tömma hela mellansverige på silikon...
Tänkte om någon hade nån smart idé
Jag har för mig att jag hört att det ska finnas någonting som är utformat som t.ex ett parasoll i miniformat som man kan föra in i hålet och när man sen drar i pinnen mot sig så vecklas det ut på baksidan som ett "stopp" och så att man kan trycka in silikon till en viss mängd bara utan att det rinner ner i väggen.
Sen ska man typ avlägsna pinnen.

Hoppas jag kommer på var jag läst, sett eller hört detta för tyvärr kan jag inte tipsa dig mer än så i nuläget för minnet sviker mig tyvärr.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ska byta badkarsblandaren mot en duschblandare.
Badkarsblandaren är av den äldre modellen med en skruv i väggen med en typ hylsa och en spännskruv i blandaren.

Hur tätar man hålet bäst? Tror det är enkel gips med kakel.

Badrummet kommer renoveras om några år
Kan du inte trycka in en plugg innanför kaklet om du skär av kanten på pluggen. Sen fylla på med silicon. Då har du nåt som bottnar.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ej renoverat badrum med vita kakelväggar, duschinstallation, och reparationsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så blev det innan städning :)
Som tur var så fanns det något bakom gipsen så det gick att fylla på med silikon.
Ska köpa vit silikon imorgon och lägga ytterst så det smälter in lite mer.
Tyvärr var det en trasig platta bakom gamla blandaren men får fylla med silikon där med, ska ju renoveras om nåt år
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.