Vår blandare (eller heter det kran?) till badkaret sitter lite för lågt varför vi inte kan ta in ett lite högre badkar vi tittar på.

Hur stor grej är det att förlänga ledningarna och borra dit den lite högre upp? Jag ska absolut inte ge mig på det själv, men tänkte kolla vem man anlitar och vad det kan kosta?
 
Det är ingen stor grej, kan vilken rörmokare som helst göra, är väl inte ens nåt svårt hempul egentligen men som sagt rörmokare är den som ska göra det.
Jag pröjsade 375 kr/tim i december.
 
Det beror på om vattenrören sitter utanpå eller innanför väggen. Utanför så är det snart gjort, innanför är det betydligt värre! Då blir det nybyggnation som gäller.
 
Rören sitter utanför väggen! :) Antar att rören måste förlängas vilket förmodligen kostar en del, men men låter inte så blodigt ändå.
 
Men då kan inte badkaret stå alldeles intill väggen men det är kanske ingen nackdel?
 
det har ju gått bra innan...:)
har ni tänkt på att väggen kan vara ganska ful med missfärgningar och borrhål bakom blandaren...:S
 
Jag hade gjort det själv med en bågfil, två korta bitar kopparrör och fyra klämringsmuffar. Det skulle kanske inte bli supersnyggt, men det skulle funka bakom ett badkar...

Det fula och borrhålen skulle jag ta silikon och lite färg. Som sagt, bakom ett badkar...
 
morsan skrev:
Men då kan inte badkaret stå alldeles intill väggen men det är kanske ingen nackdel?
Sant, men jag tror inte det gör så mkt.

Angående missfärgningar får jag kolla med nån händig person som kan se det i verkligheten hur det kommer bli. Har inte tänkt på det. :S
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.