Har nyligen flytspacklat badrummet på 2,6m2 golvyta.
Cc30 reglat stomme
Vattenburen golvvärme försänkt i reglaget, vi vill inte ha för varmt på golvet. Så en bra lösning dör oss.
22 golvspån, ej frukttrög då det ej fanns att köpa i min närhet. (Diskutera gärna detta i en annan tråd)
Primat med Killto
Använde Kiilto Rot & värmegolvsspackel df.
Erfarenhet =noll, lingon.
30 mm längst ifrån brunnen, massans tjocklek.
Purus brunn med 13mm förhöjningsring.

Tillvägagångssätt:
Efter att ha lagt armeringsnät och distansmarkörer var det bara att börja blanda två säckar i varsin 40 liters murarhink. En säck per hink. Vila i fem minuter.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började hälla ut massan längs med väggen som ärlängst ifrån brunnen, funkade fint att hälla ut.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väntade tills ytan blivit stum, och man kan gå på den. Tyvärr brann inte spacklet lika mycket på hela golvet samtidigt, torrast blev det mitt på golvet, och minst längs med kanterna och hörnen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skrapningen runt brunnen var smidig att göra.
Man får akta sig för att inte skrapa för mycket, kan vara lätt att bara köra på utan att ha koll på vad man gör. Hitta rätt känsla och ta en kopp kaffe imellan. Vänta inte för länge bara ;)

Nu när det brunnit ett dygn kontrollmäter jag golvet.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Längst ifrån brunnen ser det ut så här på ett ställe, ska jag göra något åt det?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fallet från vägg till brunn.

Nu är lillkillen superarg för att jag skriver här så får sluta nu.
Kom gärna med konstruktiva förslag på vad som kunde gjorts bättre osv..
 
flytspackla är en sak men att fixa fall som glad amatör brukar sällan bli jättebra. Man ska nästan ha övat lite först...:)
 
Man kan spackla upp lågpunkter med handspackel eller i vissa fall med fix innan man sätter tätskiktet. Kolla vad det står om primning och spackling på påsarna.
Jag använde LIPs system och det går fint att spackla med deras fix om man primear först.
 
Där ser man, Kiilto Floorfix kan vara lämplig att spackla ojämnheter upp till 10mm står det i bruksanvisningen :) Där blev jag gladare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.