Hej,
Jag ska gjuta/flyta fall på en terrass jag bygger. Det är ett flerbostadshus och det här är en vind som blir lägenhet med terass. Underst är betongbjälklaget. Ovanpå det har vi nu monterat dit 50mm cellplastisolering (för utomhusbruk) som sitter hyfsat stumt och stadigt. Nu ska vi gjuta fallet mot brunn. När det är klart kommer gummifirman och lägger gummiduk. Ovanpå den blir det klinker.

Jag vill ha fallgjutningen så tunn som möjligt. Helst ca 1cm vid brunn och ca 5cm på de högsta ställena. Terassen är 5kvm - 3m X 1,7m. Konstruktören har angett att jag ska använda vanlig betong med armeringsjärn. Gummifirman tycker jag ska ta sättbruk med hönsnät som armering för fallbyggnad. Jag har flytspacklat något badrum förut och det gick bra. Någon som har synpunkter på hur det bäst görs?
 
Flytspackla torde fungera bra. Numera finns det flytspackel som klarar utomhusklimat. Jag tror dock att 1 cm blir i tunnaste laget oavsett om du väljer bruk, betong eller spackel då det inte blir starkt nog. Kontakta återförsäljaren av spacklet (jag vet att LIP har ett utomhusspackel som funkar fint och de har bra support) så får du säkert förslag på vettig konstruktion.
 
bra jag ringer dom och kollar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.