Hej
Min svåger som är snickare hjälpte mig bila ner ett betonggolv. Jag var inte hemma när jobbet gjordes och är därför osäker på exakt vilka material som användes. Jobbet gjordes på en dag. Det inkluderade bilning, uppbyggnad med betong och sedan flytspackel. Det har nu gått ett par dagar sedan golvet gjordes och jag tänker att det borde vara torrt. Men golvet har väldigt märkliga skiftningar. Nästan som att det fortfarande skulle vara fläckvis blött. Eller är det så att materialen blandats och det är därför jag fått de här fläckarna?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som flytspackel brukar. Men att gjuta allt på en dag brukar inte vara tillåtet oavsett produkter. Använder man EPS som är snabbaste produkten på marknaden vad jag vet måste man ändå vänta 12 h.
 
Tack för snabbt svar.
Inte så mycket att göra nu antar jag? Bara hoppas på det bästa?
Hur länge ska det torka innan jag lägger golv ovanpå? Skulle tippa på att golvet byggt upp ett par cm.
 
Isåfall bila upp allt och göra om men det är ju inte så roligt och det kan ju faktiskt funka ändå.

Efter en vecka kan du lägga golv om det är vanligt flytspackel.

Vet du vad som är under? Är det makadam?
 
Tack
Vet inte vad det är under eftersom jag inte var med när golvet bilades. Men golvet är beläget ett åar våningar upp i en bostadsrätt från 1950-talet om det säger något. Så det borde väl vara bjälklag under?
 
Eller en jävla massa makadam ;)
Är det betong bjälklag så har han väl bara bilat bort "finsatsen" överst och sedan enbart flytspacklat? Färgen kan bero på att han blandat med för mycket vatten (för att få det att flyta bättre)
 
Det låter troligt att han endast har finputsat och sedan flytspacklat.
Tack för era svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.