Hej! Skall i veckan flytspackla en liten utbyggnad, ca 4 kvm. Flytspacklet kommer att nå upp till gipsskivorna, gör det något eller skall man sätta plast emellan gipset och flytspacklet?

Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Ingen?

Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Det gör inget.Bara att flyta på.
 
Något annat som man skall tänka på? Tips och idéer tas gärna emot. Ytan är en betongplatta som är ganska jämn som den är behöver bara höja golvet ca 30 mm. Vilket märke skall man satsa på?
 
vad blir det ovanpå flytspacklet sen?
jag skulle nog köpa fiberförstärkt spackel (brukar vara billigast) och flyta upp ca 20-25mm och sen ett dyrare finflyt för att få en slät yta.

Endel spackel (men inte fiberförstärkta) kan man dryga ut med sand
 
Det kommer att läggas klinkers på flytspacklet. Nivån på hur mycket som skall spacklas är från ca 10-30 mm så att flyta i två lager känns inte helt enkelt. Eftersom det är en sådan liten yta tror jag skillnaden i pris blir ganska liten och inte motsvarar den ökade arbetsinsatsen/tiden till färdigställande.
 
nej det har du iof rätt i, men många blir snåla när det kommer till flytspackel :)

Ardex K70 kan du lägga upp till 30mm och är skapligt lätt flytande och kan drygas med sand men blir då rätt seg
K75 (fiberspackel) kan du lägga upp till 50mm

Köp en bred, 40-50cm, tandspackel som du fäster på ett skaft då kan du släta ut spacklet, se till att ha några hinkar och en stark maskin att blanda med och ev. en som blandar åt dig, mät gärna upp vattnet i förväg, så går det nog bra
 
La på Weber Fibre Flow (179 kr/25kg) igår och det blev riktigt bra. Flöt ut så fint att jag valde att inte röra det alls faktiskt. Var redan en relativt slät betonggrund så det kanske underlättade. Var på K-Rauta och handlade men tyckte inte att de hade så mycket kunskap. Ringde numret till Weber som stod på säcken och fick prata med kundsupport som kunde ge mycket info.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.