Flöt badrumsgolvet idag, blev ganska bra men inte tillräckligt.
Det härdade alldeles för fort så det flöt inte ut som det skulle.
När kan jag rätta till det med antingen mer flyt eller handspackla?
Förmodar att jag måste prima igen?
 
T
Bilder?

Ja, det kan vara lite lurigt att flytspackla när det är så här varmt, man har inte mycket tid på sig.

Om du väntar tills nästa så måste du prima, hade du flytspacklat ett lager till direkt efter att det första lagret hade torkat hade du sluppit prima.

Vad blev inte bra? Har du svackor eller bakfall, etc......
 
Inget bakfall men några svackor + det har sjunkit ner lite under ett par nivåpinnar.

Hur länge ska man vänta innan nästa lager? Gissar att det inte fungerar med flytspackel när det är under 3mm.


T tank77 skrev:
Bilder?

Ja, det kan vara lite lurigt att flytspackla när det är så här varmt, man har inte mycket tid på sig.

Om du väntar tills nästa så måste du prima, hade du flytspacklat ett lager till direkt efter att det första lagret hade torkat hade du sluppit prima.

Vad blev inte bra? Har du svackor eller bakfall, etc......
 
  • Bild av ett nygjutet golv med mindre svackor och utsatta nivåpinnar i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

T
Ja, antingen blandar du flytspacklet lite lösare och stockar av svackorna, alltså du tar en bräda eller ett lång vattenpass/rätskiva och drar över svackorna medans du häller flytspacklet framför och drar brädan mot dig.

Eller så köper du handspackel och gör på samma sätt eftersom vissa flytspackel klarar inte så lite som 3mm.

Som sagt dagen efter kan du göra rättningarna när du håller på att flyta fallet som jag ser är ofärdigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.