Jag har ett betong golv som lutar ca 1 cm på 2 meter.
Detta har jag tänkt flytspackla för att sedan lägga ett laminatgolv.
Problemet är att det ligger svartlim på betongen som förmodligen innehåller asbest.
För att undvika sanering och merkostnad undrar jag om man kan flytspackla direkt ovanpå svartlimet om man tex skruvar ner skruvar i betongen som flytspacklet kan fästa i?
Tacksam för svar eller tips på hur man kan göra.
 
Jag rekommenderar inte att spackla direkt på svartlimmet. Det finns en spärrprimer som man lägga på innan spackling. Jag gjorde ett liknande jobb fär ett antal år sedan. Kommer tyvärr inte ihåg vad produkten hette men kolla med fackhandeln..
 
Hej, d-falk och tack för ditt svar.
Är det en fuktspärr du tänker på?
Fick du bra resultat när du flytspacklade eller kan det vara värt att ta in en saneringsfirma?
Jag tycker att det borde gå med rätt primer och ytan är inte speciellt stor.
 
Det är var mer en typ av vit färg än en fuktspärr.
Jobbet jag gjorde var en entre till en affär och mig veterligen håller det än..
 
Det är Primer G du skall använda för att "spärra underlaget"..
 
ziddhartha skrev:
Det är Primer G du skall använda för att "spärra underlaget"..
Om det är Mapei Primer G så är det något du absolut inte ska använda... i detta fallet. Lim är en icke sugande yta och använde du traditionella vidhäftningsprimers blir effekten att du tillför ytterliggare risk.
Vill du använda primer ska du använda en två komponents för icke sugande underlag.

Jag misstänker att den vita produkten ni diskuterar högre upp i tråden är Casco´s migrationsspärr som är avsedd som spärr mot bla gamla asfaltslimmer?

http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Migrationsspõrr 3408.pdf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.