Hej,

Jag bor i ett hus från 1983 och i sutterängdelen så har vi ett garage med ett golv målat med vad vi tror är epoxifärg (grönt med flingor). Som många golv från den här tiden så finns det en golvbrunn men fallet är fel vilket tidigare ägare försökt åtgärda på diverse vis, med diverse material och med tveksamt resultat (har både färg och spackel som släpper från underlaget). Jag har kommit så långt att jag har knackat bort det tidigare ägare åstadkommit men behöver ni hjälp med nästa steg.

Min plan är att måla med 2K epoxifärg. För att få denna att fästa så kommer jag att ta bort allt löst material, mattslipa/rugga upp ytan samt tvätta golvet. Dom här momenten har jag någorlunda koll på. Men vad gör jag med de områden i golvet som behöver flytspacklas så att gropar försvinner och fallet mot brunnen blir bättre?

Kan jag flytspackla direkt på den gamla epoxifärgen?
Om så, vad behöver göras först förutom slipa/rugga upp ytan? Primer?

Jag vill kunna använda domkraft på golvet så kravet på flytspacklet är att det ska hålla för viss belastning. Krävs det industri-flytspackel?

Förslag på inköpslista uppskattas.

Garaget har inte tecken på vatten underifrån och det kommer uteslutande användas för förvaring, viss hobby-mekande.

Tack 🙏
 
  • Ett garage med epoxygolv, träbrädor längs ena väggen, dammsugare, stege och säck på golvet. Underlaget är fläckigt med reparationsarbete pågående.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.