Ja, är det möjligt?

Ska belägga kök samt hall med granit, har gjutit med finbetong från Combimix.

Ingen fuktspärr ska ju på, kan jag flytpackla samt lägga graniten omgående efter eftervattningen är klar (1 vecka).

Inge lust att vänta 2-3 månader i onödan... :)

Mvh
 
Njäe, det brukar inte vara en god idé. Inte för att man stänger in fukt, utan för att betongen kommer krympa den närmaste tiden, och att det då blir spänningar som kan göra att flytspacklet eller plattorna släpper.
 
Vad tror du man kan räkna med för torktid på 13kvm 6cm gjutet?

Frigg under samt betong under det. Ej markplan.

Ca 20 grader i huset.
 
Grejen är att det inte riktigt är så enkelt att det bara handlar om fukthalt. Man vill att betongen ska vara minst tre månader gammal för att den ska ha brunnit klart och slutat krympa, i normalfallet. Vad gäller enbart fukten så är antagligen din platta hyfsat uttorkad (kring RF 90%) efter sisådär fyra till sex veckor.

Men om jag var som du så skulle jag snacka med Kiilto, jag vet att de har en tillsats som man kan blanda i deras fästmassa, och då garanterar de att man ska kunna lägga på betong som är en månad gammal. Kanske andra fabrikanter har motsvarande, du kan ju ringa runt.

Edit: Hade glömt att du inte skulle lägga plattor direkt på betongen, utan skulle flytspackla först. Snacka med flytspackelleverantören då istället. Jag skulle tro att det funkar att flyta efter sex veckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.