Hej!
Har forskat i möjligheterna att flytspackla ett 10 kvm oisolerat källargolv (hus från 1948) och har stött på många olika bud om vad som gäller. Allt från att flytspackel inte tål konstant tillskjutande fukt till att det inte är några problem.

Ringde weber och dom menade att det inte är några problem att köra weber 110. Vissa säger att det ska vara speciellt flytspackel för utomhusbruk, men vad är det?

En annan tanke är, finns det något flytspackel som ger en något slitstark golvyta? Hade tänkt lägga nålfiltsmatta direkt på flytspacklet eller liknande för att få en lite varmare yta att gå på. Men ytan kanske blir för "mjölig" eller vad man säger. Borde man bara köra betong istället för flytspackel? Vore skönt att slippa gjuta betong då det känns svårare att få jämt.

Målet är en en jämn yta som jag kan göra något slags behagligt golv på, utan golvvärme. Och utan fuktproblem.
Underlaget nu är betong som är sönderfräst när jag tog bort ett lager asfalt som låg där tidigare, väldigt ojämt.
 
Biltema har flytspackel som fungerar utomhus. Litoliv s40 249:-/20kg.
Om du ska ha nålfiltsmatta så är det ju den som tar allmänslitaget. Jag tycker du kan lägga mattan direkt på flytet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.