Så här tror jag man gör och har sett det görats.
Häller först i hörn så att man får lutning där.
Sedan mot brunnen där man försöker få en lutning. Genom att flytta spacklet från brunnen med spackelspaden. Sedan om man inte fick lutning från väggarna så häller man på lite mer spackel då det har torkat. Och att man innan det torkat helt kan gå in och forma fallet mot brunnen.
Tänkte använda spackel som torkar på en timme.
Men hur gör jag för att bygga upp fall och sen kunna bygga upp då jag går mot dörren?
För när jag sen spacklat mot dörren så kommer jag ju inte åt och kunna påverka fallet förrn det har torkat vid dörren?

Okej hoppas jag lyckats förklara någorlunda hur jag tänkte och att någon har lite tips till mig:)
 
Nu har jag fått en bättre förklaring av en kompis. Först hälla runt brunnen, bygga upp fallet och vänta 10min. Så att det får börja stelna lite. Sen häller jag längs väggarna och sist häller jag vid dörren.
Om det sen blev dåligt fall kan jag inom efter en timme ungefär gå in och slipa till fallet med en stålspackel.
Hur låter detta?
 
ta ut insattsen ur brunnen, fyll brunnen med isolering, häll flytspaklet runt väggarna så dett rinner mot brunnen, stoppa ca halv meter innan brunnen, när spaklet rinner ner i brunnen så skopar du brunnen med en lämplig skopa tills det slutar att rinna , nästa dag knackar du brunnen ren och tar bort isoleringen, det skall bara vara en tunn skorpa över brunnen.
 
Jättebra, tack för svaret!
 
Och hur länge bör jag vänta innan jag kan lägga primer och sen tätskikt?
 
B
det brukar stå på produkt informationen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.