Vi har köpt Maxit 4320 FiberFlow Rapid.

Ingenstans på säcken eller på Maxits hemsida hittar jag någon info om hur tjockt man måste påföra det.

I beskrivningen till golvvärmemattan stod det endast att man skulle spackla så man täckte kabeln (som är 3 mm tjock)

Gör man bort sig då om man lägger på endast ca 5 mm (så att värmemattan är täckt)? Vad kan hända?

Vi har betonggolv (på frigolit, som i sin tur ligger på markplattan).
Tänkte prima, smältlimma fast värmemattan, spackla, rolla tätskikt & sedan lägga klinkers.
 
vi måste iväg & handla mer spackel om nån timme, så det vore toppen om någon kunde svara. Så vi vet hur mycket vi ska köpa :)
 
Svaret på denna fråga, liksom på många andra, finns i tråden längst upp, eller i branschreglerna. Men det är 12-15 mm minimum som gäller.
 
K
Floor 4320 kan läggas i skikttjocklek 4-50 mm. I våtrum (där den rätta böjstyvheten finns) är den minsta skikttjocklek över värmekabel 10 mm (klinker får inkluderas).

Om slingan är 3 mm så är inte 5 mm alls fel om plattorna är minst 8 mm tjocka eftersom du har betonggolv.

Om du läste produktbladen så hänvisade den till navigatorn för konstruktionsguide. Där finns lösningen.
 
Har själv ett litet dilemma:

Ska bygga om badrummet och kommer att lägga värmekabel. För att komma upp i nivå med de andra golven i huset bör jag upp ~27mm. Har träbjälklag med 22 mm spånplatta.

* Ska jag limskruva en golvgips och sedan flytspackla eller ska jag bara flytspackla?

Kan tillägga att jag ska ha matta på golvet så denna bygger bara 1½-2 mm.

/V
 
Du behöver alltså bygga upp 27 mm över golvspånet vid dörren? Jag hade enbart flytspacklat. Det kanske inte blir så tjockt vid brunnen, beroende på hur nära dörren den ligger.
 
ktm250 skrev:
Floor 4320 kan läggas i skikttjocklek 4-50 mm. I våtrum (där den rätta böjstyvheten finns) är den minsta skikttjocklek över värmekabel 10 mm (klinker får inkluderas).

Om slingan är 3 mm så är inte 5 mm alls fel om plattorna är minst 8 mm tjocka eftersom du har betonggolv.

Om du läste produktbladen så hänvisade den till navigatorn för konstruktionsguide. Där finns lösningen.
Tusen tack, nu är jag klokare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.