Tänker du på kallt och varmt och sprickor?

Jag har själv flytspacklat runt rören till två radiatorer men har inte sett det som ett bekymmer. Iofs järnrör men ändå.
 
D Dr Benz skrev:
Tänker du på kallt och varmt och sprickor?

Jag har själv flytspacklat runt rören till två radiatorer men har inte sett det som ett bekymmer. Iofs järnrör men ändå.
Jag tänker på att det brukar sitta plast runt kopparrören som kanske skyddar dom på något vis .....jag har spacklet direkt mot koppar utan något mellan ....så jag tänker om det kan påverka rören negativt på något vis.
 
Om jag inte har helt fel så är inte vanligt spackel ( inte betongspackel ) aggresivt mot koppar, men vanlig betong är det, cementen i det är korriderande på koppar om betongen blir fuktig/blöt.
 
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Om jag inte har helt fel så är inte vanligt spackel ( inte betongspackel ) aggresivt mot koppar, men vanlig betong är det, cementen i det är korriderande på koppar om betongen blir fuktig/blöt.
Det är weber 644 jag har använt....det ligger i ett sovrum så särskilt blött lär det inte blir just där ....eller vad tror du?
 
William Winterstedt William Winterstedt skrev:
Det är weber 644 jag har använt....det ligger i ett sovrum så särskilt blött lär det inte blir just där ....eller vad tror du?
Somna om, ingen fara.
 
  • Gilla
William Winterstedt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.